Fredag o recept

Hej på er

datorn vart inte bra så jag köpte en ny hårddisk på 500gb.
svindyr: 980 kr

Så K var här igår o hämtade den. Det var en trevlig kväll vi hade.

Sedan idag kom han tillbaks med den o det verkar funka
men jag hittar inte det jag hade på de gamla h-diskarna.
Det löser sig nog när jag har lite mer tid.

Igår kväll åt vi risgrynspudding med saftsås av hallon Gott
 1 kg färdig risgrynsgröt
3 ägg
4msk socker
1 tsk vanlijsocker

allt rörs ihop och läggs i en ungsform Grädda tills det får lite färg i 200 gr

Saftsås
1 dl saft
3 dl vatten
4 msk socker

Låt koka upp o red på med
2 msk potatismjöl utrört i lite vatten

Vispa ned i såsen o låt tjockna till lite

smörgås med ost på smakar gott till.

Känner mig fortfarande inte helt hundra, hostar o e hes
så jag åt 3 hårda mackor o LG åt Kalvdans


Nu e båda kattungarna tingade o ska levereras ca 14 juni till nya ägare.

Hej så länge o gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0